قيمت "قاليشويي" آنلاين خوب و هزينه شستشوي فرش

انتخاب درست قاليشويي با توجه به ارزش و تنوع فرش‌ها از اهميت بالايي برخوردار است. همچنين جلوگيري از آسيب ديدن فرش‌ها حين شستشو همواره دغدغه بسياري از بانوان بوده است.

امروزه با پيشرفت تكنولوژي و آمدن دستگاه‌ها و مواد شوينده اختصاصي، قاليشويي آسان‌تر و سريع‌تر شده‌است. اما در كنار اين پيشرفت‌ها، انتخاب بهترين قاليشويي با به صرفه‌ترين قيمت كه از شيوه متناسب با فرش و قالي استفاده كند، براي مشتري‌هاي قاليشويي كار آساني نيست؛ مخصوصاً كه اين روزها شركت‌هاي قاليشويي متعدد با خدمات متنوع در اكثر شهرهاي بزرگ فعاليت مي‌كنند.

همان طور كه وبسايت thumbtack.com گفته است: "با گذشته زمان، فرش شما گرد و خبار، خاك، مواد آلرژي‌زا و بويي نامطلوب به خودش جذب مي‌كند. به همين دليل است كه پيشنهاد مي‌شود سالانه حداقل يك مرتبه فرش خود را توسط يك قالشويي خوب، بشوييد."

در ادامه، ضمن توضيح روش‌ها و قيمت قاليشويي، نكات مهمي در اين زمينه خواهيم گفت تا شما را در انتخاب بهتر قاليشويي ياري كنيم.

 

 

 

روش‌هاي قاليشويي

به نقل از ويكي پديا فارسي: " قاليشويي به شغل يا عمل شستن قالي يا فرش اطلاق مي‌شود؛ و به فرايند لكه زدايي، غبار روبي ،شستشوي فرش با آب و مواد شوينده گفته مي‌شود؛ كه مي‌تواند به صورت دستي يا ماشيني انجام شود. عمل قاليشويي بسته به نوع و جنس تار و پود فرش دارد. قاليشويي در ايران قدمت ديرينه دارد."

هنگامي كه صحبت از شستشوي فرش و قالي مي‌شود، ممكن است اولين تصويري كه در ذهن شما نقش مي‌بندد، قالي خيس كف حياط خانه يا روي پشت بام باشد. امّا بهتر است بدانيد كه پيشرفت صنعت و توليد انواع ماشين قاليشويي، شيوه شستن انواع فرش و قالي را دگرگون كرده است.

بر اساس نياز به كار فيزيكي و ميزان خودكار بودن تجهيزات، روش‌هاي قاليشويي به 3 دسته تقسيم مي‌شوند. افراد متخصص و باتجربه در قاليشويي با توجه به جنس فرش يا موكت و ميزان كثيف بودن آن، روش و مواد شوينده مناسب فرش‌ را مشخص مي‌كنند.

 

روش دستي يا سنّتي

در اين روش، پس از غبارروبي و آب پاشي، فرش با استفاده از تجهيزات دستي لكه‌گيري و شسته مي‌شود. سپس مرحله خشك كردن آب به وسيله ديگ خشك كن مخصوص فرش انجام مي‌شود.

روش نيمه اتوماتيك يا نيمه مكانيزه

در روش نيمه مكانيزه تمام مراحل شستشوي فرش با استفاده از تجهيزات اتوماتيك توسط افراد ماهر در قاليشويي انجام مي‌شود. فرآيند نيمه اتوماتيك به مراتب سريع‌تر از پروسه‌ي قاليشويي دستي انجام مي‌شود.

 

روش اتوماتيك يا مكانيزه

اين روش با كمترين دخالت نيروي انساني انجام مي‌شود. متخصص قاليشويي فرش را در دستگاه اتوماتيك قاليشويي قرار مي‌دهد و بر انجام صحيح مراحل نظارت مي‌كند.

در هر كدام از اين روش‌ها، تمام مراحل لكه‌زدايي، غبارروبي، شستشو با آب، بخارشويي يا خشكشويي و آبگيري فرش به طور كامل انجام خواهد گرفت.

به طور كلي روش‌هاي اتوماتيك و نيمه اتوماتيك در مقايسه با روش دستي علاوه بر كيفيت بهتر شستشو، از لحاظ اقتصادي و زماني به صرفه‌تر هستند.

 

 

 

مزيت‌هاي درخواست آنلاين قاليشويي

دلايل زيادي وجود دارند كه شما را متقاعد كنند تا به جاي آستين بالا زدن براي شستن فرش‌هايتان به دنبال استفاده از خدمات قاليشويي باشيد. استفاده از خدمات آنلاين قاليشويي مزيت‌هاي بسياري دارد كه در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره مي كنيم:

  • حقيقت آن است كه خانه و حياط و… محيط مناسبي براي شستشوي فرش نيست؛ روش حمل و نقل فرش، محل شستشو، مواد شوينده، روش شستشو و روش خشك كردن، همگي مي‌توانند فرش را دچار مشكل كنند. شستشوي فرش كاري تخصصي است؛ كه در صورت استفاده از روش‌هاي اشتباه مي‌تواند آسيب‌هاي جدي به فرش وارد كرده و باعث كاهش عمر فرش شود.
  • احتمال تميز نشدن و باقي ماندن لكه‌ها بر روي فرش با شستشوي فرش در خانه زياد است. درحاليكه لكه‌زدايي فرش‌ها تخصص و مواد ويژه نياز دارد و در يك قاليشويي به درستي انجام مي‌شود.
  • اكثر شركت‌هاي خدمات شستشوي فرش و موكت، تنها با ثبت سفارش، سرويس دليوري قاليشويي را به آدرس شما مي‌فرستند و قالي شما را تحويل مي گيرند. پس از شستشو نيز سرويس دليوري قالي را درب منزل به شما تحويل خواهد داد. همچنين حمل و تحويل فرش با دقت لازم انجام خواهد پذيرفت و فرش شما به عنوان يك كالاي ارزشمند مورد مراقبت قرار خواهد گرفت.

 

  • شستشوي فرش در منزل، علاوه بر سختي و زحمت، هزينه‌هاي زيادي نيز در بر دارد. درحاليكه شستشوي فرش توسط قاليشويي از نظر اقتصادي به صرفه‌تر است.
  • دو مسئله مهم در شستشوي فرش استخراج مواد شوينده از عمق فرش و خشك كردن اصولي و كامل آن است. در روش سنتي، پس از چند روز فرش‌ها هنوز هم مرطوب هستند كه در اين حالت جذب آلودگي افزايش مي‌يابد. بنابراين خشك شدن با استفاده از دستگاه در كارخانه قاليشويي‌ مزيت ديگر اين انتخاب خواهد بود.
  • با توجه به استفاده از آب غيرآشاميدني در كارگاه‌ها و رعايت استاندارد حرفه‌اي، شستشوي فرش توسط دستگاه‌هاي مجهز در قاليشويي به صرفه جويي در مصرف آب كشور كمك مي‌كند.
  • قاليشويي‌ها علاوه بر شستشوي تخصصي انواع فرش‌ها، خدمات ديگري نظير لكه بري، رفوگري، شيرازه پيچي، ريشه زني، داركشي، رفع سوختگي و ترميم آن ها را نيز ارائه مي دهند كه بسيار كاربردي است.
  • بسياري از شركت‌هاي قاليشويي، خدمات در منزل نيز ارائه مي‌كنند كه براي شستشوي موكت بسيار مفيد است.
  • استفاده از خدمات آنلاين به شما در صرفه جويي زمان كمك خواهد كرد.
  • با استفاده از قاليشويي آنلاين، مي‌توانيد نمونه كارهاي انجام شده توسط قاليشويي، نظر ديگران درباره كيفيت كار هر يك از قاليشويي‌ها و نرخ خدمات قاليشويي‌هاي مختلف را با يكديگر مقايسه كنيد.

 

حالا خودتان بگوييد كه با اين همه مزايا كدام روش بهتر است؟ آستين بالا بزنيد، خسته شويد و ريسك كنيد يا با خيال راحت فرش كثيفتان را به يك متخصص قاليشويي بدهيد و آن را تميز تحويل بگيريد؟

 

 

 

معيارهاي محاسبه قيمت قاليشويي

هزينه قاليشويي تحت تأثير عوامل متعددي است؛ بنابراين ارائه نرخ ثابتي براي اين خدمات امكان پذير نسيت. البته مي‌توان با توجه به نرخ‌هاي اعلام شده از سوي اتحاديه صنف قاليشويي و مشخصات و شرايط فرش هزينه تقريبي آن را تخمين زد.

قيمت قاليشويي به عوامل زير بستگي دارد:

  • ابعاد فرش
  • نوع فرش (دستباف يا ماشيني) و تراكم فرش
  • استفاده از خدمات لكه بري، رفوگري، ترميم و ...
  • هزينه بسته بندي و كاور هر متر مربع فرش
  • اياب ذهاب

 

 

 

در اغلب موارد، خدماتي كه شما به آن نياز داريد و قيمت تمام شده آن‌ها، پس از بررسي اوليه توسط متخصص مشخص مي‌شود. بنابراين قبل از سپردن فرش به قاليشويي، در اين باره با متخصص قاليشويي حتماً صحبت كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم براي انتخاب بهترين قاليشويي به اعتبار شركت، انجام خدمات خشك شويي و ترميم، استفاده از دستگاه‌هاي مكانيزه، كاربرد مواد شوينده با كيفيت و پشتيباني و پاسخگويي شركت توجه كنيد.

اميدواريم مطالعه اين توضيحات شما را در انتخاب بهترين قاليشويي ياري كرده و مفيد بوده باشد.

 

This post first appeared on Columbia.edu

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.